- Menu przedmiotowe
- Procedura zgłaszania nieprawidłowości
Procedura zgłaszania nieprawidłowości w AQUA S.A.
Podstawą prawną procedury zgłaszania nieprawidłowości i ochrony sygnalistów w AQUA S.A. jest Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 roku w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.
Podstawowymi celami prawnego uregulowania sytuacji Sygnalistów jest:
- poprawa funkcjonowania organizacji poprzez eliminowanie zachowań nieetycznych, niezgodnych z prawem (przepisami wskazanymi w Dyrektywie);
- umożliwienie tzw. oddolnego egzekwowania prawa oraz skutecznego wykrywania przypadków jego naruszenia;
- ochrona interesu AQUA S.A. oraz interesu społecznego.
W związku z powyższym zapewnienie możliwości zgłaszania informacji o nieprawidłowościach stanowi część kultury organizacyjnej AQUA S.A. i jest wyrazem troski o jej dobro. Procedura zgłaszania nieprawidłowości wprowadza jednolite zasady dokonywania zgłoszeń w sprawach potencjalnych nieprawidłowości. Samego zgłoszenia można dokonać osobiście (u officera lub komisji compliance) lub za pośrednictwem dedykowanego adresu e-mail . Mając na uwadze konieczność zapewnienia możliwości precyzyjnego określenia faktów oraz najdokładniejszego opisania potencjalnych nieprawidłowości umieściliśmy poniżej wzór formularza zgłoszenia nieprawidłowości, również w wersji edytowalnej. Przekazywane zgłoszenia mają charakter poufny i mogą być anonimowe.